
Oferujemy audyt BHP oraz pomoc w rozwiązaniu problemów.
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2.09.1997 w sprawie służby bezpieczeńtwa i higieny pracy, konieczne jest utworzenie służby bhp w zakładzie pracy, gdy zatrudnia się więcej niż 100 pracowników. Jeślii firma zatrudnia mniej niż 100 osób, to obowiąki służby bhp mogą być pełnione przez odpowiednio przeszkolonego pracownika, który na co dzień wykonuje inne zadania lub pracodawca może powierzyć te zadania specjalistom spoza firmy.
Specjalista ds. BHP zajmuje się między innymi:
- opiniowaniem szczegółowych instrukcji dotycz±cych bhp na poszczególnych stanowiskach,
- opracowywaniem analiz stanu bezpieczeństwa oraz higieny pracy, planów rozwoju i modernizacji zakładu, a także propozycji rozwiązań mogących poprawić warunki pracy,
- doradztwem w zakresie przepisów i zasad bhp,
- doradztwem w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz dobieraniem odpowiednich środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
- wsparciem w przeprowadzaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiążą się z wykonywan pracą,
- przedstawianiem pracodawcy swoich wniosków dotycz±cych ergonomii miejsca pracy oraz propagowaniem wśród pracowników zagadnień dotyczących bhp i ergonomii,
- uczestniczeniem w ustalaniu okoliczności wypadku i jego przyczyn, opracowywaniem wniosków z badania przyczyn i kontrola ich realizacji,
- prowadzeniem rejestru wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych i przechowywaniem niezbędnej dokumentacji.
Działania służby bhp wiążą się również z potrzebą współpracy z wewnętrznymi organami nadzoru nad warunkami pracy (Społeczna Inspekcja Pracy), jak i zewnętrznymi (pozazakładowymi) instytucjami. Wśród nich wymieniamy medycynę pracy, Państwową Inspekcję Pracy, Państwową Inspekcję Sanitarną, oraz specjalistyczne firmy doradcze i laboratoria pomiarowe do badania czynników środowiska pracy.
<< powrót do oferty